Monday, June 29, 2009

Menempuh Alam PERKAHWINAN....


310509


A`kum...hehe...aku dah kahwin yeye!!!!!!...Alhamdulillah syukur sgt2...terima kasih kepada sumer yg terlibat..lebih2 lagi Mak n Abah aku..adik aku...n the whole family n friends...semoga Allah mempermudahkan REZEKI korang semua..amin....hehe...



yess..dah lama tak update blog nie..hehe..bulan ni pon dah agak nak abih dah ni..puasa dah dekat..raya pon nak dekat dah..

hehe..so, setelah menempuh alam kahwin ni..macam2 benda nak kena standby..dan yang paling UTAMA..DUIT...kena pandai kontrol...kena pandai TAMBAH duit..kena pandai BERJIMAT...syukur Alhamdulillah..sumer dah aku belajar melalui CNI..so far..keadaan masih okay..dan yang paling terasa apabila kiter harus standby untuk TERIMA TEKANAN..yang biler2 masa akan datang....SIAP SEDIA..sebab dah sara keluarga sendiri ni bukan nyer senang..n baru aku tau macam mana susah nyer Abah n Mak aku sara family kitorg...bukan SENANG nak SENANG..n BUKAN SENANG jadi ORANG SUSAH...ada byk beza statement ni..renung2kan...cuba FIKIR....????



Banyak benda nak kongsi...tapi sekadar jadikan teladan sahaja...ini diatas pendapat diri sendiri..takder kena mengena dgn yg idup ataupun yg mati..hermm...apa nak kongsi ni ek..

Mengapa kebanyakan org sekarang...aku maksudkan family sekarang...lebih cenderung untuk tunggu n mengharapkan sesuatu yang mungkin boleh mengubah NASIB diorg tanpa kesanggupan untuk mengeluarkan setitik PELUH untuk mencari REZEKI yang HALAL...mmg betul semua keluar mencari rezeki yang HALAL..tetapi hanya sekadar mencukupi..tak lebih tak kurang..cukup2 makan..TETAPI REALITI nyer..mmg tiap2 bulan...CONFIRM belanja terlebih dari pendapatan..bukan semua org macam ni..tapi hakikat nyer..KEBANYAKAN org mmg macam ni...maka kesan nyer..timbul lah Isu2 macam pinjam ngan Ah Long+Ceti=HARAM....hehe...tak tau lah..mungkin benda dah TERDESAK..org dah tak pikir apa dah...mmg betul kiter cakap jer senang...tetapi itulah hakikat nyer...nak wuat mcm mana..so apa komen korang??? hehehe...sajer2 nak kongsi...hehe...

JUMPA ANDA DI PUNCAK KEJAYAAN..!!!! mrz9897...love - reza N may -

1 comment:

cik_ah82 said...

selamat menempuh segala cabaran dalam alam perkahwinan ni dengan sabar dan redha..hehe..
kem salam may..